با توجه به وسعت صنعت برق و پيشرفت زياد در رشته مهندسی برق، اين رشته خود به چند گرايش تقسيم شده است. به دليل استقبال بي نظير از رشته مهندسی برق، افراد با استعداد به اين رشته جذب شده اند که باعث ارتقاي سطح علمي و پژوهشي و اعتبار روز افزون دانشگاه های ايران در جهان شده است.

انجام پایان نامه برق در مقطع ارشد و دکتری به خاطر سخت بودن و همچنین پرهزینه و وقت­ گیر بودن، دانشجویان این رشته را شاید بیشتر از دانشجویان دیگر رشته ­ها دچار نگرانی کند. مهندسی برق، دانش تحلیل و بررسی ریاضی پدیده‌های فیزیکی است و در ارتباط با بار الکتریکی، جریان های الکتریکی، پتانسیل الکتریکی، میدان های الکتریکی، میدان های مغناطیسی، موجهای الکترومغناطیسی، نیروی های الکتریکی، نیروی های مغناطیسی می باشد.

گاهی دانشجویان نمی­ دانند که چگونه انجام پایان نامه­ ارشد مهندسی برق قدرت را شروع کنند و احتیاج به مشاوره دارند. این روزها به خاطر شرایط کرونا و مجازی بودن دسترسی به استاد مشاور در بعضی موارد مانند گذشته به آسانی میسر نیست. وجود سایت­ها و مؤسساتی که می توانند به دانشجویان در انجام پایان نامه ارشد کمک کند امری لازم و ضروری به نظر می­ رسد. کار این مؤسسات به گونه­ ای است که با در اختیار گذاشتن اطلاعات و بهره بردن از اساتید و مشاوران فرآیند انجام پایان نامه را برای دانشجویان و محصلان علم به امری راحت و خوشایند و به صرفه تبدیل خواهند نمود.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام پایان نامه دکترا تهران | انجام پایان نامه دکترا در تهران

بدیهی است که انجام پایان نامه ارشد مهندسی برق قدرت با کیفیت در آینده ­ی شغلی و تحصیلی دانشجو تأثیر مثبت دارد. بنابراین حساسیت در این مورد و گرفتن مشاوره از اساتید و متخصصان نتیجه­ ی مثبت خواهد داشت.

انجام پایان نامه برق در مقطع ارشد و دکتری کاربردهای فراوانی در زمینه­ های گوناگون دارد، و به طور کل نقش مؤثری در پیشبرد علوم مختلف ایفا می­کند. علاوه بر کاربرد در دیگر رشته ­های مهندسی حتی در علوم انسانی نیز مورد استفاده قرار می ­گیرد.

انجام پایان نامه برق یا انجام پایان نامه برق در مقطع ارشد و دکتری در موارد گوناگون و اغلب شامل شبیه سازی مدارات گرایشهای مربوطه در نرم افزارهای تخصصی می باشد.

گرایش های رشته مهندسی برق

گرایش الکترونیک

حرکت الکترون ها در خلاء در مواد رسانا و یا نیمه رسانا و کاربردهای آنان در گرایش الکترونیک بررسی می‌ شود. زمینه فعالیت مهندسی برق الکترونیک را می‌توان به دو شاخه اصلی “ساخت قطعه ها و کاربرد قطعات” و “طراحی های مدار الکتریکی” تقسیم کرد. روش پالس، الکترونیک ، میکروپروسسور، معماری کامپیوتر، فیزیک مدرن و فیزیک الکترونیک از جمله دروس گرایش الکترونیک در مهندسی برق هستند.

گرایش مخابرات

دیگر گرایش مهندسی برق مخابرات است که با هدف انتقال اطلاعات ایجاد شده است. این اطلاعات می‌تواند صدا، عکس یا داده‌های کامپیوتری باشد.مخابرات، در حوزه ارسال و دریافت اطلاعات از روش‌های موجی و مخابراتی فعالیت های خود را کامل می کند. گرایش مخابرات با ارائه نظریه‌ها و مبانی لازم جهت ایجاد ارتباط بین دو یا چند کاربر، انجام عملی فرایندها را به طور بهینه ممکن می‌سازد. گرایش مخابرات از دو بحث عمده یعنی سیستم ومیدان و تشکیل شده است.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام رساله دکتری برق با چه نرم افزارهایی انجام می شود ؟

در بحث میدان، مهندس ها با مفاهیم میدان‌ مغناطیسی، امواج، ماکروویو، آنتن و … آشنا می‌شوند تا بتوانند بهترین وسیله را برای انتقال موجی از نقطه‌ای به نقطه دیگر پیدا کنند. در بحث سیستم، نیز مهندس ها با طراحی فلیترهای مختلف که می‌توانند موج های مزاحم شامل صدا یا پارازیت را از امواج اصلی تشخیص و آنها را از بین ببرند و تنها امواج اصلی را از آنتن دریافت کنند به فعالیت می‌پردازند.

گرایش کنترل

می توانیم بگوییم هدف این علم، کنترل متغیرهای اساسی سیستم بر مبنای برخی ملاک های مطلوب می باشد. این ملاک ها می تواند شامل زمان، مصرف سوخت،سرعت و … باشد. کنترل، در پیشرفت علوم دیگر نقش مهمی را دارد. به طور کلی می‌توان گفت مهندسی کنترل حلقه اتصال بین مهندسی برق و رشته های دیگرفنی می باشد.به کمک این گرایش می‌توان به عملکرد بهینه سیستم‌های پویا، بهبود کیفیت و ارزان‌تر شدن محصولات تولیدی، گسترش میزان تولید، ماشینی کردن بسیاری از عملیات تکراری و خسته‌کننده دستی و نظایر آن رسید. هدف سیستم کنترل ،کنترل خروجی‌ها  به کمک ورودی‌ها از طریق اجزای سیستم کنترل است که می‌تواند شامل اجزای الکتریکی، مکانیکی و شیمیایی به تناسب نوع سیستم کنترل باشد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام پایان نامه حقوق بین الملل دکترا دکتری ارشد کارشناسی ارشد ارزان و فوری

گرایش قدرت

Power engineering یکی از زیر شاخه های مهم مهندسی برق است که با سیستم های انتقال, تولید, توزیع توان الکتریکی, تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی های دیگر و تجهیزات مرتبط می شود. برق قدرت  شامل راه اندازی و تعمیر و نگهداری سیستم های حرارتی برودتی و تجهیزات تولید توان الکتریکی مانند ژنراتورها و دیگر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنایع و یا ساختمان ها بزرگ است. شناسایی منابع انرژی الکتریکی نیز از زیر شاخه های این گرایش می باشد.

برخی نرم افزارهای کابردی برای انجام پایان نامه برق

Matlab : ﻧﺮم اﻓﺰاری ﺑﺮای ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت رﻳﺎضی در ﻣﻬﻨﺪسی برق می باشد
Transformer Design : نرم افزاری جهت طراحی ترانسفورماتورها در رشته مهندسی برق می باشد
Caddie : این نرم افزار برای طراحی و شبیه سازی بخش اتوماسیون کاربرد دارد.

PSpice : نرم افزاری معروف جهت طراحی حرفه ای مدارات الکتریکی به همراه بانک اطلاعاتکامل و جامع و قابلیت آنالیز و تحلیل و شبیه سازی مدارات الکترونیک
Hspice : نرم افزار طراحی و تست مدارات چاپی با تکنولوژی جدید و قابلیت طراحی مدارات در چند ثانیه

گام­ های کلی و اساسی انجام پایان نامه ارشد مهندسی برق قدرت  به صورت زیر می ­باشد :

انتخاب موضوع

مانند هر پایان نامه­ ی دیگری لازمه­ ی شروع و ادامه­ ی فرآیند انجام پایان نامه ارشد مهندسی برق نیز داشتن موضوع مناسب می ­باشد که همواره باید نکاتی در این باره مدنظر قرار بدهید. مثلاً مهم است که موضوع انتخابی مورد علاقه­ ی دانشجو و پژوهشگر باشد تا بتواند با رغبت فرآیند پژوهش را به پایان برساند یک راهکار خوب برای انتخاب موضوع مناسب می­ تواند شرکت در جلسات دفاع سایر دانشجویان هم رشته باشد که ذهن دانشجو را به ایده ­های جدید و جذاب باز می­ کند.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
ژورنالهای جعلی یا هایجک شده کدامند ؟

موضوعی که انتخاب کرده ­اید  به هیچ وجه نباید تکراری باشد که البته با وجود اینکه بسیاری از دانشجویان در ابتدای کار دغدغه­ ی تکراری نبودن موضوع را دارند اما امروزه با مراجعه به سایت­هایی که در رابطه با این موضوع می­ باشند می­توان به­ راحتی از غیرتکراری بودن موضوع مطمئن شد.

نوشتن پروپوزال پایان نامه ارش مهندسی برق

گام بعدی نوشتن پروپوزال پایان نامه است. واضح است که پروسه­ی پروپوزال نویسی نیز بدون داشتن دانش و تخصص کافی امکان پذیر نخواهد بود و مانند سایر رشته­ها روند انجام پایان نامه ارشد مهندسی برق نیز در  نیازمند مشورت با افرادی می­باشد که در مورد نحوه­ی پروپوزال نویسی تخصص دارند. بدین ترتیب سرعت و کیفیت کار افزایش می­ یابد همچنین رجوع به سایر پایان نامه­های مرتبط با موضوع می­تواند مفید واقع شود.

چگونگی فصل­ بندی پایان نامه

دانشگاه­های مختلف برای فصل­ بندی پایان نامه قوانین متفاوتی وضع می­کنند اما شیوه­ ی کلی فصل­ بندی پایان نامه در تمام دانشگاه­ها و تمامی رشته­ ها از جمله پایان نامه ارشد مهندسی برق قدرت شبیه به هم است.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
انجام پایان نامه زیست سلولی مولکولی ارشد و دکترا

بخش­های کلی و عمومی پایان نامه به شرح زیر است :

مقدمه

داشتن یک مقدمه­ ی جذاب که از نگارش مناسبی برخوردار باشد می­تواند خواننده را به خواندن ادامه ترغیب کرده و نظر هیأت داوران را به خود جلب کند. یک مقدمه­ جذاب شامل مطالبی در مورد طرح کلی پژوهش و دلایل پرداختن دانشجو به آن موضوع می­باشد.

پیشینه­ تحقیق

وجود بخشی که در آن آثار و مطالعات گذشته و نتیجه­گیری­ها در رابطه با موضوع مورد پژوهش توضیح داده شده است بخش دوم پایان نامه را تشکیل می­دهد. این بخش می­تواند به درک بهتر فرآیند پژوهش و کمک کرده و دلیل انتخاب موضوع را روشن­تر سازد.

روش تحقیق

همچنین در تمامی پایان­ نامه ها از جمله در انجام پایان نامه ارشد مهندسی برق قدرت باید بخشی را به شرح روش تحقیق اختصاص داد که در این بخش دانشجو روش پژوهشی خود را به طور کامل و دقیق و با بیان تمامی جزئیات می­نویسد. مطالبی که در این بخش آورده می­شود توصیف داده­های به کار برده شده در متن  و همچنین بیان فرمول­ها و الگوریتم­ها و روش­های آماری را در برمی­گیرد. اینروزها نرم­افزارهای بسیار مفیدی برای تجزیه و تحلیل داده­های پژوهشی در موضوعات مرتبط با رشته مهندسی برق قدرت طراحی شده به راحتی کار روند پژوهش کمک خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
بهترین موسسه مشاوره انجام پایان نامه دکترا و ارشد در ایران

نتیجه ­گیری

بخش بعدی که باید در روند هر پایان نامه­ای وجود داشته باشد بخشی است که در آن نتایج ذکر می­شود مطالبی که در این قسمت آورده می­شود که شامل آمارهای دقیق و تجزیه و تحلیل مطالب اصلی می­باشد در درک خوانندگان از نتیجه­ی تأثیر بسزایی دارد.

بحث و پیشنهادات

در بخش دیگری از پایان نامه باید مطالب جمع­بندی شوند و نتیجه­ی پژوهش با سایر پژوهش­های مشابه مقایسه می­شود. و می­تواند مانند راهنمایی برای دیگر محققان رشته­ مهندسی برق به کار گرفته شود.

دفاع از پایان نامه

و بالاخره تمام زحمات و تلاش دانشجو در مرحله دفاع ارائه داده می­شود و دانشجو یا پژوهشگر باید بتواند از پژوهشی که در طول چندین ماه نگارش کرده و نتایجی که در طی پژوهش بدست آورده است دفاع کرده و نظر مثبت هیأت داوران را کسب نماید. راهکارهایی سازنده برای برگزاری یک جلسه دفاع باکیفیت و قانع کننده وجود دارند که دانشجو می­تواند برای پیشبرد بهتر جلسه دفاع خود از آن­ها بهره گیرد یکی از این راهکارها تهیه­ی یک فایل پاورپوینت که در آن به خوبی مطالب اصلی گنجانده شده باشد، می­باشد که در ارائه­ی یک دفاع و مؤثر مفید خواهد بود.

خدمات موسسه دکترتز در زمینه انجام پروپوزال و پایان نامه

  • جستجو مقالات معتبر برای انتخاب موضوع پایان نامه
  • نوشتن پروپوزال ارشد مهندسی برق
  • انجام پروژه های کلاسی رشته مهندسی برق
  • انجام پایان نامه کارشناسی مهندسی برق
  • انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق
  • تحلیل آماری پایان نامه
  • نوشتن مرور ادبیات و فصل دوم (2) پایان نامه
  • انجام فصل چهار (4) پایان نامه
  • نوشتن نتیجه گیری و فصل پنجم (5) پایان نامه
مطالب پیشنهادی با استاد علی کیان پور :
نگارش پایان نامه و نکات مهم برای انجام یک پایان نامه خوب❤️0919/963/1325❤️

انجام پایان نامه برق در موسسه دکترتز

موسسه دکترتز  فعال در زمینه انجام پایان نامه ارشد مفتخر است اکنون با همکاری با بسیاری از اساتید و فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق در کلیه گرایش ها در مقاطع ارشد و دکتری به مشاوره و انجام پایان نامه بپردازد. شما دانشجوی عزیز برای دریافت مشاوره و یا درخواست سفارش انجام پایان نامه از طریق لینک سفارش پایان نامه اقدام نمایید.

 

انجام رساله دکترا با همکاری ایزی تز

تلفن مشاوره 09199631325 و 09353132500 می باشد (پایان نامه و مقاله)